طرز تهیه نبات چوبی صنعتی


نبات چوبی صنعتی نوعی نبات شکیل و مجلسی است که از آن برای پذیرایی از میهمان‌ها استفاده می‌شود. این محصول از اشباع قند یا شکر در آب بدست می‌آید. طرز تهیه نبات چوبی در کارخانه با طرز تهیه این محصول به صورت سنتی و خانگی قدری متفاوت می‌باشد. نبات چوبی صنعتی با استفاده از جدیدترین و به‌روزترین دستگاه‌ها و تجهیزات به صورت کاملا بهداشتی تهیه می‌گردد. شرکت‌های متعددی که در زمینه تولید نبات چوبی صنعتی فعالیت می‌کنند در تلاش هستند این محصول را به بهترین نحو تهیه نموده تا رضایت مشتریان را جلب کرده و بازار فروش این نوع نبات را در دست خود گیرند.

نبات چوبی طرز تهیه

در طب سنتی برای نبات خواص و فواید بی‌شماری را برشمرده‌اند. همین امر موجب شده است این محصول از قدیم‌ الایام مورد توجه قرار گرفته و در موارد مختلف مصرف آن تجویز گردد. به دلیل طبع گرمی که نبات دارد مصرف آن می تواند دل دردهای ناشی از سردی مزاج را کاهش دهد. ترکیب نبات با چای یا دمنوش‌های دیگر طعم فوق‌العاده‌ای دارد. این محصول در گذشته‌های نه چندان دور به صورت ساده یا شاخه نبات تهیه می‌شد. امروز نبات چوبی جایگزین مناسبی برای نبات ساده شده و در بسته‌بندی‌های شکیل و فانتزی به بازار فروش ارائه می‌شود. نبات چوبی با طعم‌های مختلفی تولید می‌گردد. شاید شما نیز با طعم‌های لیمویی زعفرانی یا زنجبیلی این نوع نبات آشنایی داشته باشید. تقاضای بالا برای خرید نبات چوبی شرکت‌های متعددی را بر آن داشته است که به تولید این محصول بپردازند. ماده اصلی در تولید نبات چوبی همان قند یا شکر است. مواد رنگی یا طعم‌دهنده‌های مختلف نیز می‌تواند به این ترکیب افزوده شود. مراکزی که به صورت گسترده به تولید نبات چوبی می‌پردازند از دستگاه‌ها و تجهیزات مختلفی در تولید این محصول بهره می‌گیرند. به کمک این دستگاه‌ها نبات چوبی در کوتاه‌ترین زمان ممکن تولید می‌گردد. در واقع فرآیند تولید نبات در کارخانه با سرعت بیشتری صورت گرفته و این محصول به صورت کاملا بهداشتی تهیه می‌گردد.

طرز تهیه نبات چوبی خانگی

طرز تهیه نبات چوبی بسیار آسان بوده و با مواد اولیه ساده‌ای می توان این محصول را در خانه نیز تهیه نمود. نسبت بین آب و شکر مورد استفاده در تهیه نبات چوبی باید یک به سه باشد. به طور مثال اگر از یک لیوان آب برای تهیه نبات چوبی استفاده می‌کنید باید سه لیوان شکر به آن اضافه نمود. آب را درون قابلمه ریخته و اجازه می‌دهیم که آب به نقطه جوش برسد. در این زمان شکر را به تدریج به آب اضافه می‌کنیم. شکر باید کاملا در آب حل شده و اجازه ندهیم ته‌نشین گردد. ترکیب آب و شکر در حرارت ملایم به مرور زمان به غلظت می‌رسد. چوب مخصوص نبات چوبی را به کمک یه نخ و گیره آماده می‌کنیم. شکر غلیظ شده را درون ظرف مورد نظر قرار داده و به کمک نخ و گیره چوب را به حالت معلق درون ظرف قرار می‌‌دهیم. ظرفی که حاوی ترکیب فوق می‌باشد باید در محل گرم و به حالت سکون قرار داده شود. به مرور زمان بلورهای شکر به چوب چسبیده شده و نبات را تشکیل می‌دهند. برای تشکیل نبات چند روزی باید صبر نمود. ذکر این نکته لازم است که قبل از قرار دادن چوب در مخلوط شکر و آب باید چوب را قدری خیس کرده و در شکر بغلطانید. البته تهیه نبات در منزل دردسرهای خاص خود را داشته و زمان‌بر است. انواع نبات را می‌توانید به راحتی از مراکز ارائه دهنده این محصول با قیمت مناسب خریداری نمایید.

.

طرز تهیه نبات چوبی رنگی

برخی تولیدکنندگان نبات چوبی با طعم دار کردن این محصول یا ارائه نبات‌های چوبی رنگی تنوع بیشتری در این محصول ایجاد نموده و توانسته‌اند مشتریان زیادی را جذب خرید تولیدات خود کنند. برای تهیه نبات چوبی رنگی معمولا از افزودنی‌های خوراکی و طعم‌دهنده‌های مجاز استفاده می‌شود. فرآیند تولید نبات چوبی رنگی با نحوه تولید نوع ساده این محصول تفاوت چندانی ندارد. این نوع نبات نیز حاصل ترکیب آب و شکر است که با جوشاندن آن‌ها به غلظت مناسب می‌رسد. در واقع با اشباع شکر در آب نبات چوبی تشکیل می‌شود. هنگام جوشاندن شکر و آب می‌توان رنگ خوراکی مورد نظر را به آن اضافه کرده و نبات چوبی در رنگ‌های مختلف تولید نمود. برخی تولیدکنندگان نبات چوبی نیز با افزودن برخی مواد به این محصول خواص و فواید آن را افزایش می‌دهند. از این محصول در بازارهای فروش استقبال زیادی می‌شود. نبات چوبی رنگی در بازارهای فروش خارجی نیز طرفداران زیادی دارد. بر همین اساس برخی از تولیدکنندگان این محصول تولیدات خود را در بسته‌بندی‌های لوکس و شیک آماده ارسال به آن سوی مرزها می‌کنند. صادرات نبات چوبی رنگی بیشتر به کشورهای مجاور و همسایه صورت می‌گیرد. از طریق صادرات نبات چوبی ارز خارجی قابل توجهی وارد کشورمان می‌شود. تولیدکنندگان این نوع نبات به دلیل سود مطلوبی که از طریق صادرات نبات چوبی عایدشان می‌شود به تولید بیشتر و باکیفیت‌تر این محصول ترغیب می‌شوند. بالطبع تجارت این محصول تجارتی پرسود برای صادرکنندگان نیز خواهد بود.

تزیین نبات چوبی

همانطور که اشاره شد از نبات چوبی می توان در مجالس و میهمانی‌ها استفاده نمود و کام میهمانان را با آن شیرین کرد. با کمی ذوق و هنر می‌توانید نبات چوبی را تزئین نموده و آن را با ظاهر زیباتری ارائه داد. ایده‌ها و طرح های مختلفی برای تزیین این محصول وجود دارد. البته ذوق و خلاقیت خودتان را نیز می‌توانید بکار انداخته و طرح‌های زیبایی را خلق کنید. ایرانیان اعتقاد دارند که نبات نماد خوشبختی و شیرین کامی است. پس چه بهتر که در مراسم ازدواج نیز از این نماد استفاده نمود و زندگی عروس و داماد با شیرینی نبات همراه گردد. بر همین اساس نبات یکی از وسایل ضروری در سر سفره عقد محسوب می‌شود. از این محصول بیشتر به صورت شاخه نبات استفاده می‌شد. امروزه طراحان سفره عقد با استفاده از نبات چوبی طرح‌های بسیار زیبا با جلوه بصری فوق‌العاده ارائه می‌دهند. تزئین سفره عقد با تزئین نبات چوبی جلوه خاص‌تری به خود می‌گیرد. نبات تزئین شده را می‌توانید به صورت آماده از مراکز ارائه دهنده نبات چوبی نیز خریداری نمایید. این مراکز با ارائه بهترین و مرغوب‌ترین محصول با طرح‌ها و مدل‌های بسیار چشمگیر شرایط خرید نبات تزئین شده را برای خریداران عمده و جزء فراهم نموده‌اند. خرید نبات چوبی از این مراکز با کمترین هزینه صورت می‌گیرد. نبات تزئینی را می‌توان به صورت آنلاین و از طریق فروشگاه‌های اینترنتی معتبر نیز سفارش داده و خریداری نمود.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *