قیمت نبات چوبی طعم دار تهیه شده از شکر قهوه ای نیشکر


قیمت نبات چوبی طعم دار تهیه شده از شکر قهوه ای نیشکر بستگی به نوع و طعم های مختلف آن دارد. نبات چوبی طعم دار در بسته بندی های متفاوت توزیع می‌شود. توزیع نبات چوبی در انواع ساده و طعم دار در بازار با قیمت های ایده آل و به صرفه به فروش می‌رسد. برای خرید فله ای آن هم می‌توانید به سایت های اینترنتی از جمله سایت معتبر آراد مراجعه کنید.

نبات چوبی طعم دار

نبات نوعی قند است که از نیشکر بدست می آید. برای تهیه آن ابتدا شکر را در آب جوش حل می‌کنند تا محلول سیر شده درست شود. بعد نخی را در آب آویزان کرده و می گذارند تا خنک شود و بلور تشکیل شود. نبات نسل قدیم آبنبات های امروزی است. یکی از پر مصرف ترین انواع نبات ها نبات چوبی و نبات شاخه میباشد. از شاخه نبات ها اغلب برای تزئین سفره های عقد و هفت سین استفاده می‌شود اما از نبات چوبی برای شیرین کردن چای و نوشیدنی های گیاهی به کار برده می‌ شود.امروزه برای تنوع بخشیدن به این محصول نبات های چوبی طعم دار به بازار آمده است ازجمله نبات دارچینی زعفرانی زیره نعنایی لیمویی آویشن و… که مصرف آن با یک فنجان چای گرم خالی از لطف نیست. اگر می‌خواهید به پذیرایی خود در مهمانی هایتان تنوعی بدهید از نبات های چوبی طعم دار استفاده کنید.از سویی دیگر چون نبات نسبت به قند و شکر طعم بهتری دارد می‌توانید شاخه نبات را تیکه کنید و به صورت حبه ای یا نگینی در بیاورید و به همراه چای میل کنید. همچنین می‌توانید خرده نبات هایی که از تکه کردن نبات به وجود آمده را برای شیرین کردن شربت مصرف کنید.

قیمت نبات چوبی طعم دار

هنگام تهیه نبات طعم دار آن دسته را که از نی های چوبی تهیه شده اند را خریداری کنید زیرا نی های پلاستیکی اغلب غیر بهداشتی بوده و هنگام تماس با آب و نوشیدنی های داغ سمومی از آن خارج می‌ شود که برای سلامتی بدن مضر و آسیب پذیر هستند. دوم اینکه نبات را در بسته بندی های بهداشتی بخرید و به تاریخ تولید و انقضای آن هم توجه داشته باشید و همچنین دقت کنید که دارای مجوز بهداشت بوده باشد. نبات هایی که امروزه به صورت فله و رو باز توزیع و فروش می‌ روند اغلب غیر بهداشتی اند و گرد و غبار و حشرات موزی روی آنها نشسته است. نبات به دلیل رطوبت کمتری که دارد بافت سفت تری نسبت به قند که ترد تر و قسمتی از حجم آن را هوا تشکیل داده دارد و شیرین تر می باشد. پس در مصرف آن باید رعایت کنید. در واقع برای افراد چاق و مبتلا به دیابت منع مصرف دارد و مضر است.بهترین راه تشخیص برای نبات اعلا و با کیفیت و ممتاز شفاف بودن بلور های آن است.نبات دارای طعم شیرین و به رنگ سفید یا زعفرانی دارای نگین های درشت و شفاف و فاقد جوهر قند است و از نظر ضخامت هم دارای قطر کمی می باشد. نبات انواع مختلفی دارد که به آنها اشاره می‌ کنیم.1.شاخه نبات که عبارت است از بلورهای نبات که به دور یک نخ از جنس پنبه تشکیل شده است.2.نبات چوبی که موضوع بحث ما نیز هست نباتی است که بلورهای نبات به دور یک چوب تشکیل می‌ شود. همانطور که گفتیم از خواص نبات چوبی این است که نسبت به نبات دارای نی پلاستیکی بهداشتی تر بوده و به سلامتی افراد آسیبی نمی زند و چوب آن سه بار در آب جوشانده می‌ شود.3. نبات زعفرانی که همان نبات چوبی است و برای داشتن طعمی متفاوت و خاص و خواص بی نظیری که زعفران دارد آنرا در محلول شکر اضافه می کنند. این نوع نبات همانند نبات چوبی معمولی سه مرتبه جوشانده می‌ شود. در نوع مرغوب این نبات بعد از تشکیل بلورهای نبات مقداری زعفران روی نبات به صورت پوششی آغشته می‌ شود.4.نبات دندانه همان نگین نبات است که به دلیل قابلیت شکنندگی بسیار بالا در هنگام بسته بندی خرد شده و برای حل شدن در چای و مصارف خانگی و سایر موسسات بسیار راحت و آسان است. مزیتی که این نبات ها دارند این است که نیازی به شکستن آن با دست یا شیء خاصی ندارد و بسیار از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه هستند.5. نبات مخلوط عبارت است از تکه نبات هایی که در کف و جداره ی پاتیل ها تشکیل می‌ شود و به دلیل غلظت شدید شیره در کف پاتیل باعث تخته شدن آن می‌ شود و بخاطر شکل نامنظم آن بیشتر به صورت فله عرضه میگردد.6. پرده نبات و 7.پوره نبات. پرده نبات از لحاظ کیفیت و مقدار زعفران با نبات چوبی و شاخه نبات تفاوتی ندارد و از خصوصیات آن ترد و نازک بودنش نیز می باشد.

نبات چوبی طعم دار تهیه شده از شکر قهوه ای نیشکر

پوره نبات هم خرده های نبات که کمی از شکر درشت تر است.نبات در گذشته بدون هیچ افزودنی توزیع می شده است. افزایش فروش نبات زعفرانی باعث شد تا تولید کنندگان با عرضه نبات در طعم های دیگر بازار را متحول کنند. افزودن موادی همچون زرشک نعناع گل گاوزبان و مواردی دیگر از این دسته فروش نبات را بیشتر کرد.امروزه فروش نبات چوبی طعم دار به صورت فله رایج شده است که میزان فروش آن در شهر ها بالا تخمین زده می شود.نحوه توزیع هر محصول در بازار کشور به میزان فروش و محبوبیت آن بین مردم و مصرف کنندگان خواهد افزود. همچنین مشتریان در زمینه خرید مواد خوراکی تمایل به محصولاتی دارند که در دسترس باشد. از این رو توزیع گسترده نبات طعم دار و درجه یک برای تولید کنندگان کشور دارای اهمیت بالایی است.نکته قابل توجه اینکه تولید نبات با افزودنی هایی همچون نعناع باعث شده تا دمنوش هایی ویژه به راحتی تهیه شوند و همچنین طعم های متفاوت و متنوع آن باعث شده طبق سلیقه های مختلف باشد‌.نبات های چوبی زعفرانی و دیگر طعم ها با چوبی که دارد می‌توانید راحت چای دمنوش یا شربت خود را هم بزنید. این نبات ها در پذیرایی ایرانی ها به وفور یافت می شود و البته چیدن طعم های مختلف آن روی میز پذیرایی برای مهمان ها که سلیقه های متفاوت دارند مناسب است. خرید و استفاده نبات طعم دار چوبی برای کسانی که به ترکیب چای و نبات اهمیت می دهند توصیه و پیشنهاد می‌ شود.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *